Veelgestelde vragen
We helpen je graag bij het maken van je keuze of als je vragen hebt over je bestelling. Op deze pagina zijn de antwoorden op de meest gestelde vragen te vinden. Staat jouw vraag hier niet bij? Neem dan contact op. Stuur een mailtje naar klantenservice@superdoos.nl of bel naar +31(0)85 077 3684.
Vragen over de minimale afname / Particulieren
Kan ik ook 1 op maat gemaakte doos bestellen?
Wij zijn ingericht op aantallen vanaf 200 stuks, 1 of enkele dozen kunnen we helaas niet aanbieden.
Kan ik als particulier ook bestellen?
Wij leveren enkel aan bedrijven, hier zijn onze systemen en logistiek het beste op ingericht.
Wat is minimale afname?
Wij werken met een minimale afname van 200 stuks voor op maat gemaakte dozen. Standaarddozen kunnen we vaak per bundel leveren. Palletdozen en autolock dozen per volle pallet. Per product staat het minimaal aantal aangegeven.
Wat is minimale afname voor bedrukte dozen?
We kunnen bedrukte dozen ook vanaf 200 stuks aanbieden. Er dient wel rekening gehouden te worden met eenmalige opstartkosten van circa 300 euro per drukkleur. Over algemeen zijn we hiermee beter ingericht op series groter dan 200 stuks of repeterend van aard.
Vragen over de levering
Wat is de levertijd?
Op onze website staat indicatief wat de levertijd is. Dit is gebaseerd op bestellingen op werkdagen voor 12.00 uur. De levertijd kan variëren per type doos.
Wat is de levertijd van bedrukte dozen?
Voor bedrukte dozen hebben we een minimale levertermijn van 2 a 3 weken. Dit is verband met een aanmaken van het cliche. Als we reeds over je cliche beschikken dan kunnen we vaak onze reguliere levertijden hanteren.
Zijn spoedleveringen mogelijk?
In overleg zijn spoedleveringen mogelijk. Bij bedrukte dozen dient er rekening gehouden te worden met een minimale levertermijn van 2 a 3 weken.
Wanneer word er bezorgd?
Wij bezorgen op tussen de door jou aangegeven tijden. Standaard is dit op werkdagen tussen 8:00 en 17:00 uur. Mocht er onderweg toch nog vertraging optreden zullen wij je proberen te bereiken om in overleg later te leveren.
Wat zijn de bezorgkosten?
De eerste levering van een bestelling in Nederland en België is gratis (met uitzondering van de Waddeneilanden) bij een orderbedrag boven de 199 euro. Indien er niemand aanwezig is en wij een 2e levering moeten inplannen, of de chauffeur moet extra wachten, dan zijn wij genoodzaakt dit extra in rekening te brengen.
Hoe wordt er bezorgd?
De dozen worden op pallets vervoerd.
Leveren jullie ook in België?
Jazeker, de prijzen op onze website zijn voor levering zowel in Nederland als in België
Vragen over het karton
Kunnen jullie de dozen van andere kartonsoorten maken?
Wij kunnen vrijwel alle kartonkwaliteiten aanbieden. Heb je een code of specificatie van het karton dan kunnen wij een aanbieding maken met hetzelfde karton.
Ik weet niet welke kartonkwaliteit ik nu heb?
Wij kunnen op basis van een stukje karton bepalen welke kartonsoort jij nu hebt. Wij kunnen vervolgens op basis van jouw sample een aanbieding maken met hetzelfde karton. Stuur je sample ter grootte van een A5 op naar: Superdoos B.V. Lage Ham 190, 5102 AE, Dongen
Welke kartonkwaliteit is het beste voor mijn toepassing?
Bij het kiezen van een kartonkwaliteit komt veel kijken.
- Hoe zwaar is je product?
- Hoe breekbaar is je product?
- Hoe wordt de doos gestapeld?
- Hoe wordt de doos vervoerd?
- Etc..
Bel gerust +31(0)85 077 3684. Wij helpen je graag via met het maken van de juiste keuze.
Wat zijn de specificaties van de kartonsoorten op de dozen configurator?
Op de pagina kartonkwaliteit is meer informatie over de aangeboden kartonkwaliteiten te vinden.
Vragen over dozen
Kunnen jullie ook andere FEFCO types leveren?
Ja, we kunnen nog veel meer dan in de dozen configurator te kiezen is. Bel +31(0)85 077 3684 of stuur mailtje naar klantenservice@superdoos.nl voor de mogelijkheden.
Kunnen jullie de dozen ook voorzien van handvatten?
Handvatten zijn in de meeste gevallen tegen een kleine meerprijs ook mogelijk.
Kan ik ook bedrukte dozen bestellen?
Bedrukte dozen kunnen wij ook produceren. Informeer naar de mogelijkheden.
Vragen over de maatvoering
Hoe moet ik de maat van mijn doos doorgeven?
Wij werken voor de maatvoering van de dozen met de binnenmaat in millimeters.
Ik heb een buitenmaat en geen binnenmaat, hoe berekening ik de binnenmaat?
Soms is de buitenmaat van groter belang dan de binnenmaat van een doos. Wij hebben rekentools om afhankelijk van de kartonkwaliteit en het doostype de juiste binnenmaat uit te rekenen. We helpen je graag hiermee.
Vragen over samples
Kan ik een sample van de doos ontvangen?
We kunnen een sampledoos produceren. Gezien de aard van de werkzaamheden zijn hier soms kosten aan verbonden. We maken alle dozen op maat en hebben geen standaard voorraad liggen die we toe kunnen sturen. In sommige gevallen kunnen deze kosten worden verrekend bij latere bestelling van de dozen. Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden.
Kan ik samples karton ontvangen?
Wij snappen dat het soms fijn is om het karton eerst te even te voelen. Daarom sturen wij je graag gratis samples karton toe om je te helpen met het maken van een keuze.
Vragen over betalen en korting
Welke betalingstermijn wordt er gehanteerd?
Wij hanteren standaard een betalingstermijn van 14 dagen.
Vragen over retouren
Kan mijn bestelling retour worden genomen?
Iedere bestelling wordt op maat gemaakt en kan daarom niet retour worden genomen. We denken graag mee in oplossingen.
Daar zijn we trots op. Lees was onze SuperKlanten vertellen op Thuiswinkel.org.
Mail, WhatsApp of Bel met één van onze medewerkers. +31(0)85 077 3684 klantenservice@superdoos.nl WhatsApp ons